Re: [NOVICE] Periodisk diskcheck (fstab)? (Was: Hvordan formater og mounter jeg en disk (IDE) ?)

> Fandt i nogen sinde ud af hvad de to et-taller betød?
> Og hvordan checker man egentlig disken ud over de periodiske check,
> eller hvis man kommer til at lukke urent ned?

Hvis man kommer til at lukke urent ned, så starter den selv filsystemcheck
når du booter, ligeledes gør den når du har nået "Maximum mount count" Ved
ikke lige hvornår det er, men systemet sørger faktisk selv for disse filsys
temcheck.

--
/Jesper Krogh
Student at DTU Denmark.