Re: [NOVICE] Periodisk diskcheck (fstab)? (Was: Hvordan formater og mounter jeg en disk (IDE) ?)

Jesper Krogh wrote:

> Hvis man kommer til at lukke urent ned, så starter den selv filsystemcheck
> når du booter, ligeledes gør den når du har nået "Maximum mount count" Ved
> ikke lige hvornår det er, men systemet sørger faktisk selv for disse filsys
> temcheck.

Der er indtil flere "checke" programmer - de fleste fsck* eller e2fsck
som er det program som linux kernen selv starter efter en forkert
nedlukkning af systemet.
--
Bjarke Bruun - E-mail: sslug@sslug http://bogart.hhknet.dk &&
http://linux.hhknet.dk