From: Frank V. Knudsen <sslug@sslug>
To: <sslug@sslug>
Sent: Tuesday, July 04, 2000 8:16 AM
Subject: Re: [NOVICE] Speaker i linux

At 20:55 03-07-00 +0200, you wrote:
>Hej Anders
>Det har jeg prøvet. Den leder stadig.
>Er der virkelig ikke noget jeg kan gøre. Mit windows går ned konstant. Jeg
er blevet bedt om at formatere min PC 12-15 gange på 0,5år og jeg er lige
ved at kaste op af det. Jeg kan snart ikke sende en mail uden at der er
problemer( tilføjer lige at JEG KAN IKKE SENDE EN MAIL UDEN PROBS )
>Jeg har haft PC til rep. fordi jeg mente det var den der var SINDSYG men
forhandleren bliver bare ved med at sige " jeg forstår det ikke, det er som
om at windows har ændret din konfig"
>Nogen der kender systemet NT eller windows 2000 og hvordan er det. Alt der
er bedre end hvad jeg har vil være en drøm.
>MVH Paw

Hej Paw.

De problemer du har med Windows ligner dem jeg har haft over flere gange,
men med forskellige årsager.
1 Ram tælles op rigtig hver gang jeg booter men der var fejl i den ene
af 2 ram klodser. kan det være det ???
2 Harddisken har nogle dårlige sektorer, som du ikke har opdaget.
3 Prossoren  får for dårlig køling.

Ad 1 Linux kunne håndtere den dårlige ram, selvom den var lidt underlig
      indimellem. Windows kom derimod ud med den velkendte "programmet har
udført en ulovlig handling og lukkes" eller "beskyttelsfejl".

Add  2 Det samme som under 1, men der var problemer med at boote, der
skulle flere gange til før det lykkedes.Til sidst kunne den bare ikke mere.

Ad  3 Her tog det en hvis tid før problemerne opstod, jeg regner med at
prossoren først skulle blive ordentlig varm.

Det var bare nogle forslag til mulige fejl, som kan give de symtoner du
beskriver.

MVH

Frank