Re: [NOVICE] Hvilken installation skal jeg vælge ?

Flemming> hej Jesper Jeg er også ny i linux sammenhæng, men det
Flemming> lykkedes mig at installere Mandrake på min server uden de
Flemming> store problemer. Kan kun anbefale den!  :-)

Ja, det kan godt være at du kan, men det er der ikke særligt mange
andre der vil - i hvert fald ikke med servere for øje. Mandrake holder
nemlig den triste rekord der hedder 'flest root exploits direkte fra
tryk'. Indtil videre er der fundet otte meget alvorlige remote root
exploits i den sidste nye Mandrake. Jeg ville til enhver tid vælge
Debian, især til servere. Den kræver dog en lille smule grundviden at
installere, hvilket dårligt kan siges at være tilfældet mere om så
mange andre distributioner.

Martin