Re: [NOVICE] Hvilken installation skal jeg vælge ?

In <sslug@sslug> Martin Christensen <sslug@sslug> writes:

>Flemming> hej Jesper Jeg er også ny i linux sammenhæng, men det
>Flemming> lykkedes mig at installere Mandrake på min server uden de
>Flemming> store problemer. Kan kun anbefale den!  :-)

>Ja, det kan godt være at du kan, men det er der ikke særligt mange
>andre der vil - i hvert fald ikke med servere for øje. Mandrake holder
>nemlig den triste rekord der hedder 'flest root exploits direkte fra
>tryk'. Indtil videre er der fundet otte meget alvorlige remote root
>exploits i den sidste nye Mandrake.

Det er selvfølgelig ikke godt. Når man kigger på sådan nogle
statistikker skal man dog lige holde sig for øje, at langt
størstedelen af den software der ligger på en Linux CD faktisk er
fælles for alle distributioner - det er den samme Apache, Bind,
wu-ftp, Kerberos, sendmail, INN o.s.v. de alle sammen bruger. Så ofte
vil sådanne problemer eksistere på alle distributioner, og så bliver
det meget mere interessant at se på hvor hurtigt distributionen er til
at få en rettelse sendt ud.

Jeg kender ikke Mandrake, så jeg ved ikke præcis hvad det er for
huller den har haft, eller hvor gammel den nyeste Mandrake er.
Men det er altid en god ide at holde øje med opdateringer til
sin distribution - uanset hvilken.
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."