Re: [NOVICE] HelloWorld i C

gunner carstens wrote:

> Når jeg laver "Det første C program" i "friheden til at vælge" går det
> fint, indtil jeg i en xterm skriver "hello". Så siger linux:
> "bash: hello: command not found."

Hvad hvis du skriver, mens du er i det bibliotek hvor programmet ligger:

$./hello

> hvad gør jeg galt?

Programmet hello ligger ikke i din PATH og kan derfor ikke findes. Ved
at bruge den aktuelle sti ./ kan bash finde dit program.

> (jeg skrev det lille program i pico, gemte det som hello.c og compilede
> med kommandoen "gcc -o hello hello.c", hvorefter der dukkede en fil op i
> mit directory der hedder hello).
>
> MVH Gunner

Held og lykke med C!

--
Login: ole            			Name: Ole Guldberg Jensen
Directory: /home/ole                	Shell: /bin/bash