Re: [NOVICE] HelloWorld i C

"gunner carstens" <sslug@sslug> writes:

> Når jeg laver "Det første C program" i "friheden til at vælge" går det
> fint, indtil jeg i en xterm skriver "hello". Så siger linux:
> "bash: hello: command not found."

Prøv at skrive "./hello" istedet for.

Til forskel fra dos, så leder unix og andre linuxer ikke som standard
efter programmer i det katalog man står i, men kun i de kataloger der
er i PATH'en.

Hvis man ønsker er maskinen først skal lede efter programmer i det
aktuelle katalog skal man udføre komandoen "export PATH=.:$PATH" eller
sætte noget ligende ind sidst i sin $HOME/.bash_login

--
Peter