Re: [NOVICE] modul ncr53c8xx

On Wed, Jul 05, 2000 at 12:00:04 +0200, Svend Erik Venstrup - Nielsen wrote:

> Jeg har et scsi kort "symbios" ncr53c875, jeg kan ikke få det til at
> starte op ved boot,

Jeg plejer at have en specialoversat kerne med ncr53c875 driveren
indbygget.
Ellers skal du vist fortælle hvilken distribution du anvender,
da det så afhænger af dette, hvordan man loader ncr53c875 driveren.

> Mnagler der en alias/henvisning, el. Hvad det hedder,  som forteller
> Linux at
> der er 2 SCCSI kort det andet bruger driveren aic7xxx ??

Hvilken disk sidder din "/" partition på ?

> er det overhovedet /etc/conf.modules som styrer Boot ??

I debian er det denne fil og /etc/modules.  /etc/conf.modules laves dog
af filerne i /etc/modutils/ med programmet update-modules
Detter er dog kun for debian-baserede systemer.

Men er det en driver der skal være tilstede ved boot fordi "/"
eller /boot partition skal anvendes, så skal driveren være oversat med
i kernen. I SuSE er det ofte blot at vælge det rigtige kernel-image via Yast.