Re: [NOVICE] modul ncr53c8xx

Svend Erik Venstrup - Nielsen wrote:

> Hej
> Jeg har et scsi kort "symbios" ncr53c875, jeg kan ikke få det til at
> starte op ved boot,
>
> Jeg kan starte driveren med: modprobe ncr53c8xx
>
> /etc/conf.modules: indeholder et alias til driveren
>
> 2 spørgsmål
>
> Mnagler der en alias/henvisning, el. Hvad det hedder,  som forteller
> Linux at
> der er 2 SCCSI kort det andet bruger driveren aic7xxx ??

I /etc/conf.modules skal der stå noget ligende dette:

    alias scsi_hostadapter ncr53c8xx

Det gør at din scsi-adapter blier loadet ved start automatisk.

> jeg har gjort alt ved /etc/conf.modules
>
> chmod a+x, og fjernet det igen, lavet en ny file, byttet rundt på de
> forskellige alias
> læst noget i /usr/src/linux-2.2.12/drivers/scsi/README.ncr53c8xx,
>
> er det overhovedet /etc/conf.modules som styrer Boot ??

Mht. de mounts du vil have permanent fra dine scsi enheder skal de ligge
i /etc/fstab - på samme måde som din /dev/hda1 (hvis det er din / (root)
partition med samme defaults, så vil de også automatisk blive mountet
ved opstart.

Mvh
--
Bjarke Bruun - E-mail: sslug@sslug http://bogart.hhknet.dk &&