Re: [NOVICE] modul ncr53c8xx

"Henrik Størner" wrote:

[ Snip]

Hej Henrik

> Der er flere mulige løsninger på problemet, men den enkleste
> er formentlig at loade begge SCSI drivere umiddelbart når
> maskinen booter. Du kan enten
>
> a) tilføje "modprobe ncr53c8xx" kommandoen til en af dine
>    opstart-filer - hvis det er Red Hat vil jeg foreslå dig
>    at lægge det i filen /etc/rc.d/rc.serial . Den findes ikke
>    per default i Red Hat, men RH's boot-scripts kigger efter
>    om den findes, og i så fald bliver den kørt automatisk
>    under boot. Godt sted at lave sådan noget hardware-pilleri
>    inden alt for mange programmer er kommet i luften.

Jeg brugte denne løsning:
 cat /etc/rc.d/rc.serial
#!bin/sh
#Dette scribt er anbefalet af
#Henrik Størner
modprobe ncr53c8xx
mount /dev/sde1 /mnt/br1
mount /dev/sde2 /mnt/br2
mount /dev/sde3 /mnt/br3

og det fungerer fint,
Grunden til at jeg mounter drevene samtidig er at de ikke kan mountes
i /etc/fstab, jeg tror at det er fordi: /etc/fstab eksekveres før
/etc/rc.d/rc.serial, ved Boot.    men Hm Hm!!! , nå ja jeg skrev jo tror

jeg vil egentlig gerne hør hvad du mener om dette, efter 3 - 4 gange boot.
kører det stadig, Tak for Hjælpen

[ Snip ]

> --
>  | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
>  |  in the dark. It's time to let the sunlight in."
>  |          Eric S. Raymond, re. the Frontpage backdoor

Jeg forstår ikke dette ordspil: Gider du oversætte :
Crackers, Cockcroaches,  jeg ved godt at det ikke er
i denne liste, mennn Please help !!!

Hilsen Svend

((-;>/