shellscript multitasking (beggeprocesser skal dø)

Det f?lgende er egentlig ikke s? vigtigt, men det kunne v?re sk?gt at
f? det til at virke.

Jeg spiller fra tid til anden xpilot og jeg kunne godt t?nke mig at
lave et shellscript, der startede xpilot og ping p? samme tid. Indtil
videre bruger jeg f?lgende.

#!/usr/bin/tcsh
/home/gnalle/xpilot-4.2.1/src/client/xpilot -join $1 &
ping -i 200 $1

N?r jeg quitter xpilot, k?rer pingprocessen videre, s? jeg t?nkte p?
at g?re noget i retningen af s?dan her:

#!/usr/bin/tcsh
xterm -e ping -i 200 $1 &
/home/gnalle/xpilot-4.2.1/src/client/xpilot -join $1
killall -9 ping

Det er ikke s?rligt p?nt. Er der nogen der kender en smuk m?de at l?se
mit problem p??

--
Niels L Ellegaard  http://dirac.ruc.dk/~gnalle/
SPECIAL OFFER! I proofread unsolicited commercial email