Re: [NOVICE] shellscript multitasking (beggeprocesser skal dø)

Niels L Ellegaard wrote:

> Det følgende er egentlig ikke så vigtigt, men det kunne være skægt at
> få det til at virke.
>
> Jeg spiller fra tid til anden xpilot og jeg kunne godt tænke mig at
> lave et shellscript, der startede xpilot og ping på samme tid. Indtil
> videre bruger jeg følgende.
>
> #!/usr/bin/tcsh
> /home/gnalle/xpilot-4.2.1/src/client/xpilot -join $1 &
> ping -i 200 $1

Hvis du laver et nyt script der køre i baggrunden og starter ovenstående
script i forgrunden (som en baggrundsprocess) kan du efter at køre
scriptet stoppe begge processer med killall ping - tror jeg nok - har
ikke prøvet det, men burde virke...

> Det er ikke særligt pænt. Er der nogen der kender en smuk måde at løse
> mit problem på?

Hvorfor køre du også ping - er det for at holde din netforbindelse i
live ?

--
Bjarke Bruun - E-mail: sslug@sslug http://bogart.hhknet.dk &&
http://linux.hhknet.dk