Re: [NOVICE] X Window

Henriette Ørsted wrote:

> hej,
>
> Jeg har fået mus og keyboard til at virke i X. Men
> når jeg starter X op så er der kun processlinien på
> skærmen. Hvorfor?  Før jeg ændrede XF86Config var der
> flere forskellige ikoner på skærmen i X.
>
> Hvordan skifter man skærm-opløsning i X ved taste-tryk?

Hvis du bruger gnome eller kde kan du slette dine .gnome* eller .kde
dirs i dit hjemmedir - det gør at du starter som en ny X-bruger og så
kan du lave alle de ændringer du vil bagefter på
desktoppen/windowmanager/osv.

mht at skifte opløsning så er det ctrl-alt og +/- på det numeriske
tastatur, men det virker kun hvis du har flere modes i den XF86Config
fil. Desuden skifter den ikke opløsning på samme måde som windows, den
beholder din oprindelige opløsning du har på desktoppen og hvis du
skifter til en mindre opsløning så skal man bruge musen til at flytte
rundt på desktoppen for at se de hjørner der ligger uden for skærmen...
jeg tror at det kan slås fra på en eller anden måde - det hedder
virtualscreenresolution eller noget i den retning.

--
Bjarke Bruun - E-mail: sslug@sslug http://bogart.hhknet.dk &&
http://linux.hhknet.dk