gphoto & Panasonic NV-DCF5E

Jeg roder i disse dage med at få billeder fra et Panasonic NV-DCF5E
still-kamera over på min laptop. Det går ikke så godt med at anvende
seriel-porten. Kameraet har heldigvis medfølgende PCMCIA adapter til
CompactFlash kortet, og det kan jeg finde ud af at få hentet billederne
fra, men jeg vil gerne anvende gphoto.
Dette program har kameraet på listen over understøttede kameraer, men når
jeg vælger kameraet fra listen og vælger porten ttyS0, som basestationen
sidder på, kan jeg ikke kontakte kameraet (ja, jeg husker at tænde det).
Min mistanke er, at jeg ikke har sat seriel-porten korrekt op. Kan nogen
fortælle hvad man skal se efter? Porten ser således ud nu:

#ls -ls /dev/ttyS0
0  crw-rw----   1 root   uucp   4,  64 Jul  8 23:25 /dev/ttyS0

Jeg har prøvet at ændre permissions og group på forskellig vis, og har
prøvet at kontakte kameraet både som almindelig user og root. I manualen
står der ikke noget om baud-rate for seriel kommunikation.

Med venlig hilsen
David List