From: sslug@sslug
[mailto:sslug@sslug Behalf Of
Frank Damgaard
Sent: 9. juli 2000 03:22
To: sslug@sslug
Subject: Re: [NOVICE] detect netkort?

On Sat, Jul 08, 2000 at 21:20:16 +0200, Jens Schødt wrote:

> Jeg er lidt i tvivl om et gammelt "no-name" net-kort virker til min
linux-platform. Jeg har kommet det i computeren, men det er svært for mig at
se om linux har accepteret det. Hvordan tester jeg det bedst?
> Skulle linux ikke auto-detecte netkort?

Kun hvis det er PCI. ISA netkort skal ofte hjælpes på vej.

> Jeg har sat de rigtige parametre op i "linuxconf", men det virker ikke?
>
> Der står intet på netkortet, så jeg ved ikke engang hvilket mærke det er!
> Vil det hjælpe at teste kortet på windoze for at se on det kan detectes
dér?

DU kan i windows kontrol-panel->system checke kortet og derfra evt
få navn, driver, og IO, IRQ mv.