Re: [NOVICE] detect netkort?

On Mon, Jul 10, 2000 at 17:57:35 +0200, Jens Schødt wrote:

> Ok, Det er et gammelt ISA kort (16-bit NE2000 compatible; BNC+UTP;
> Jumperless). Ved at køre win98 på min maskine fik jeg kortet til at virke
> med en NE2000 driver, men først måtte jeg ændre IRQ fra 3 til 9, ellers
> conflictede det med com2 porten. I/O-adressen beholdt jeg til#300-31F.

Med netkortet følger gerne en floppy/dos-program til at indstille
IRQ og IO adresse ved boot. Ellers brok dig til forhandleren.

Alternativ så prøv isapnptools, der sikkert kan anvendes til konfiguration
hvis ellers kortet følger 100% isa-pnp "standard".
Det er dog ikke helt let at anvende isapnptools.
Men i stedet for at bøvle for længe med et gammel ISA netkort,
så kan du få PCI udgaver til ne2k-pci driveren i linux som virker
og de koster max ca. 100kr ,  så...