Re: [NOVICE] PPP forbindelse

In <sslug@sslug> "Niels Kolloff" <sslug@sslug> writes:

>I forsøg på at etablere internet forbindelse med mit k56 modem,V90
>via Mobilix's wanadoo løsning, kommer jeg ikke så langt. Der bliver
>vist udvekslet nogle få byte og så går det i stå.

>Jul 11 09:17:00 alpha pppd[743]: Connect: ppp0 <--> /dev/ttyS1
>Jul 11 09:17:04 alpha kernel: PPP BSD Compression module registered
>Jul 11 09:17:05 alpha kernel: PPP Deflate Compression module registered
>Jul 11 09:17:05 alpha pppd[743]: not replacing existing default route to
>eth0 [192.168.100.254]

Her har du problemet. Din maskine har en default route (også kaldet
"default gateway" til en maskine på dit interne netværk inden du ringer
op med ppp. Når en sådan route allerede findes, vil ppp ikke lave om
på route-tabellen, og derfor bliver al trafik som skulle ud af ppp
forbindelsen i stedet sendt til din interne router på 192.168.100.254.

Fjern din default gateway setting, så virker din ppp forbindelse sikkert.

--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."