/dev/ttyx

Jeg har ingen forbindelse til min printer,

det har jeg haft, i alle tidligere installationer 15 - 20 stykker el.
flere, jeg kan printe fra dos,

men ikke fra Linux,

Det indebærer at den fysiske forbindelse til printeren er o.k. ??

Ved kommandoen

Cat [/dir/dir/file] > /dev/lp0
som plejer at lave et udskrift af [ file ] på printeren, sker der intet
men der kommer en fejlmelding:

bash: /dev/lp0: No such device

Når jeg bruger fremgangsmåden i " L-FTV "
Figur 5-24. Detektion af printer-device i Red Hat

Får jeg følgende meddelelse

Auto-detection found the following:

/dev/lp0 :    Not detected
/dev/lp1 :    Not detected
/dev/lp2 :    Not detected

når jeg prøver at udskrive test siden fra "printtool"

får jeg følgende meddelelse

Error printing test page to queue lp

Error reason:  lpr: connect:  Connection refused
job queued, but cannot start deamon.

Der kan ikke printes til:  /dev/lp0, den kan heller ikke
detectes.

der mangler en printer deamon.

Hvordan retter jeg disse fejl ???

Hilsen Svend