ingen rettigheder under fejlboot

denne mail er kun en undrings mail over hvad det smarte er i:

jeg var inde og ændre mount point på en harddisk
og skulle så lige reboote min maskine
så kommer den menu frem hvor man enten skal trykke root password ind eller Ctrl-D ind
jeg trykker (mindre glad) mit root password ind og vil omskrive /etc/fstab for at få den til at magge ret
men den er skrive beskyttet selv for root!!!

så jeg måtte skubbe min boot-disk ind og installere et helt nyt system (hulk hulk )

men hvad er det smarte i at man ikke kan ændre en fil for at det virker igen??

--

Med Venlig Hilsen
Christian Precht Jensen