Re: [NOVICE] ingen rettigheder under fejlboot

Christian Precht Jensen wrote:

> denne mail er kun en undrings mail over hvad det smarte er i:
>
> jeg var inde og ændre mount point på en harddisk
> og skulle så lige reboote min maskine
>

> så kommer den menu frem hvor man enten skal trykke root password ind eller Ctrl-D ind

Denne menu kender jeg, det er umådeligt svært at arbejde på den konsol som åbnes derfra, forklaringen har
jeg fået nu, gennem henriks forklaring.
En oplevelse: jeg har gennem de problemer jeg har haft det sidste stykke tid, oplevet at se denne menu nogle
gange. Ved almindelig fummelfingerethed, eller hvad det nu kaldes i Østdanmark, lykkedes mig at trykke på [
Ctrl + c ], resultat: Opstarten fortsatte. Jeg har prøvet det flere gange, og det fungerer hvergang. Hvad
det skyldes ved jeg ikke, det er jo muligt at Henrik kan give en forklaring. Jeg håber det.

Hilsen Svend Erik

(()-;>/