Re: [NOVICE] Telnet til windows

Kasper Hauge wrote:

> Hej
>
> Jeg ved det, men jeg bruger altså windows lidt endnu :-(
> Men jeg har en Linux server, som jeg meget gerne telnet'er fra min
> windows maskine, og jeg holder meget af at bruge Midnight Commander'en,
> når jeg laver script's og andre ting på min Linux server.
>
> Jeg har prøvet næsten alle telnet programmer fra tucows, men ingen kan
> finde ud af F taster og farver på samme tid. Er der nogen der kender et
> program som virker ???

Når du logger ind på din linuxbox så skriv

term=vt100

evt. med store bogstaver hvis det ikke virker. Hvis den ikke kommer frem
med farver så skriv 'mc -c' for at tvinge mc til at køre i farver.

Telnet er ikke sikkert hvis du overhovedet tænker på sikkerhed mht.
passwords og de informationer du overføre gennem din telnet
forbindelse.... jeg ville anbefale ssh som også fås til windows hvis du
sidder på en usikker forbindelse.

--
Bjarke Bruun - E-mail: sslug@sslug http://linux.hhknet.dk
   __