Printer problemer

Jeg kan ikke få min printer til at virke...
Jeg bruger RH62, og min printer er en Canon BJC-2000. Printeren sidder
forbundet med en scanner(som jeg endnu heller ikke har fået til at
virke, men jeg har heller ikke rigtig forsøgt mig):
<Computer>---kabel---<scanner>---kabel---<printer>.

når jeg kører "printtool" og vælger "local printer", bliver min printer
ikke autodetected, hvad skal jeg gøre?

mvh Per Wagner Nielsen