Re: [NOVICE] Hjælp til fvwm config.

Niels Rasmussen wrote:

> Du kan sagtens køre IceWM som standalone windowmanager!
>
> På http://www.icewm.org
>
> Kan du få alle de oplysninger du har brug for
> (husk at klikke på dannebrog) :-)
>
> /niller

Tak for hjælpen,
Jeg har bare et problem med installationen af Icewm-1.0.4.src.tar.gz, som
jeg har downloaded. Efter kommandoen ./configure, kommer der følgende besked
i konsolen:

checking for gcc... no
checking for cc... no
configure: error: no acceptable cc found in$PATH

Hvad står gcc oc cc for?

Jeg er forholdsvis ny Linux-bruger med ca. 6 måneder erfaring og er i tvivl
om hvor jeg skal stå henne når jeg skal lave denne type installation. Er det
i mit arbejdskatalog eller i root? Ifølge installationens guide foregår det
i mit arbejdskatalog, sådan som jeg forstår det i hvert fald.

Jeg har også en RPM version, som jeg har installeret i root og den er nem at
klare. Jeg ved bare ikke hvordan jeg kan få det til at køre som selvstændig
WM. Jeg kan kun bruge det i Gnome, men jeg har problemer i Gnome især hvis
jeg kører Netscape. Jeg mener  at det skyldes for lidt RAM (32Mb) og det
bliver ustabilt. Derfor vil det glade mig hvis jeg kunne køre enten Fvwm
eller Icewm som er mere stabile.
M.v.h,    FAB