Re: [NOVICE] Bind 8

On Sat, 15 Jul 2000, Lars Preuss Heglund wrote:

> Hej
>
> Jeg har problemmer med at få min DNS op at køre.
>
> Jeg kan ikke få kontakt med min apache server via explore, undtagen når jeg
> er logget op på internettet, det samme gælder hvis jeg skriver IP nummeret
> som adr.
>
> Hvad kan dette skyldes, jeg køre med SUSE 6.4

Hvis din maskine hedder

hej.heglund.dk 192.168.0.1

så at se om disse virker
nslookup hej
nslookup hej.heglund.dk
nslookup 192.168.0.1

Check din /var/log/messages hvis du stopper og starter
bind. Der er måske en fejl i bind-opsætningen som du
kan pejle dig ind på på denne måde. Jeg ved at det kan
være lidt svært.

"You don't win a battle by asking, `Will we win?'
You win it by doing your best to win"
- Richard M Stallman

----> Visit http://petition.eurolinux.org <---