RE: [NOVICE] Apache?

Document root er sat til "/home/httpd/html" som standard. I dette bibliotek
ligger en index.html som siger noget i retning af "Test page for Apache Web
Server on RHL"
Det er den fil jeg ikke kan få adgang til. Det eneste jeg har ændret ved
standart konfigurationen er at sætte server name til :localhost. Bare for at
være sikker på at det ikke er dér problemet ligger.

Sub-directory specs har også som standard defineret ovenstående sti, hvis
det er den du mener?
Jeg kan ikke umiddelbart se nogen <Directory> blok i linuxconf.

Kan det være fordi jeg ikke har angivet et IP nr. under "Domain IP address"?

Med venlig hilsen

Jens

>"Forbidden - You don't have permission to access / on this server."

>I error_log'en står:
>- [error] [client 127.0.0.1] client denied by server configuration:
>/home/httpd/html

>Jeg har set på alle rettighederne og de skulle være i orden på hele stien.
>rwxr-xr-x

Du mangler at konfigurere apache til at tillade at man kan læse filer
i det directory, hvor du har filerne liggende. Der skal være en
"<Directory>" blok i apache config'en, hvor dit top-directory for de
offentlige filer skal angives.
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."