RE: [NOVICE] Apache?

OK, jeg kan se hvad du mener. Der en del <Directory> blokke nederst i
httpd.conf.

-------------------
<Directory />
	Options FollowSymlinks
</Directory>

<Directory "/home/httpd/html">
	Options Includes Indexes FollowSymlinks
	Order allow,deny
	Allow from all
</Directory>

<Directory />
	Options FollowSymlinks
</Directory>

<Files ~>
	AllowOverride AuthConfig FileInfo Indexes Limit Options
	Order allow,deny
	Deny from all
</Files>

<Directory "/home/httpd/icons">
	Options MultiView Indexes
	Order allow,deny
	Allow from all
</Directory>

<Directory "/home/httpd/cgi-bin">
	Options ExecCgi
	Order allow,deny
	Allow from all
</Directory>

--------------------------

Jeg har nu rettet <Directory "/home/httpd/html"> til hvad du foreslog.
Det virker dog stadig ikke. Jeg bliver ved med at få: 403 Forbidden
You don't have permission....
Apache/1.3.12 Server at localhost Port 80

Kan det have noget at gøre med at jeg ikke har fast IP og kører serveren på
mit interne netværk (10.10.10.10) via en router med indbygget hub, som
fungerer som gateway? Jeg kan sagtes komme på nettet, men lynx
http://localhost/ virker besynderligt nok ikke.

Man skulle tro at det er muligt at sætte en webserver op uden overhovedet at
være tilsluttet et netværk. Hvis man bare vil lege lidt med det? Jeg er
temmelig forvirret!

MVH

Jens

Nu kender jeg ikke selv linuxconf, men formentlig retter den  blot
i filen /etc/httpd/conf/httpd.conf . Prøv at kig ned i denne fil
(det er en tekstfil) - der vil typisk et sted stå

  # DocumentRoot: The directory out of which you will serve your
  # documents. By default, all requests are taken from this directory, but
  # symbolic links and aliases may be used to point to other locations.
  #
  DocumentRoot "/home/httpd/html"

og så lidt længere nede

  #
  # This should be changed to whatever you set DocumentRoot to.
  #
  <Directory "/home/httpd/html">
      Options Indexes Includes FollowSymLinks
      AllowOverride None
      Order allow,deny
      Allow from all
  </Directory>

--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."