Re: [NOVICE] Numlock

----- Original Message -----
From: "Leo Laursen" Sunday, July 16, 2000 11:17 PM
Subject: Re: [NOVICE] Numlock

med

> Her er et tip fra Linux Gazette:
>
> Question 7.10. How do I get NUM LOCK to default to on ?
> Use the setleds program, for example (in /etc/rc.local or
one of
> the /etc/rc.d/* files):
>
> for t in 1 2 3 4 5 6 7 8
> do
> setleds +num < /dev/tty$t > /dev/null
> done
>
> setleds is part of the KDB package (see Q7.9 `How do I
remap my
> keyboard to UK, French, etc. ?').
> Alternatively, patch your kernel. You need to arrange for
> KBD_DEFLEDS to be defined to (1 << VC_NUMLOCK) when
compiling
> drivers/char/keyboard.c.
>
> Jeg har tidligere fået begge til at virke, men jeg synes
at det
> er sjovest at patche kernen.
> Leo

Jeg har prøvet at sætte det ind i rc.local, og det
virker egentlig godt nok, men login-dialogen slår
numlock fra igen.

Så satte jeg setleds +num ind i root's .bashrc.
Det virker også, men først efter login og password.
Desværre savner jeg især numlock, fordi
login-password'ed er en stribe tal.

mvh...
Morten Christensen