Re: [NOVICE] Numlock

On Mon, Jul 17, 2000 at 01:08:43 +0200, Morten Christensen wrote:

> Jeg har prøvet at sætte det ind i rc.local, og det
> virker egentlig godt nok, men login-dialogen slår
> numlock fra igen.

Dvs. der er en anden applikation der sætter numlock anderledes.
Prøv at checke om noget login-dialog kan kongigureres.

> Så satte jeg setleds +num ind i root's .bashrc.

Det er nok ikke det korrekte sted, da den hentes hver gang en
bash shell startes, også i scripts og under X.

> Det virker også, men først efter login og password.

Ja fordi denne fil hentes først når bash er startet efter login.

> Desværre savner jeg især numlock, fordi
> login-password'ed er en stribe tal.

Måske det hænger sammen med getty'erne der styrer konsol
og som initialieserer tastatur.