Re: [NOVICE] Komma i StarOffice

On Mon, Jul 17, 2000 at 02:52:49 +0200, Mogens Jæger wrote:

> jeg ved at være ret så irriteret, idet jeg er nødt til at bruge komma
> tasten i den alfabetiske del, idet kommaet i det numeriske tastatur
> giver et punktum i stedet, og mit decimaltal ændres til en dato.
> Jeg bruger Mandrake 7.1 og bruger desuden "Kelds nyeste DK-layout får du
> fuld funktionalitet for alle latin1-tegn (se

Brug ~/.Xmodmap (og evt manuelt kald af xmodmap)

Linien
keycode  91 = Delete KP_Decimal KP_Decimal Delete

Sætter den til "KP_Decimal" og egentlig burde applikationen
selv eller via ~/.Xresources kunne vælge betydningen af "." / ","

Til f.eks. xterm virker i ~/.Xresources :
xterm*vt100.translations: #override \
        <Key>KP_Decimal:  string(",")

Men vil du have et "," overalt, så erstat "KP_Decimal" med "comma".

Du kan teste fra kommandolinie i X med:

xmodmap -e "keycode  91 = Delete comma comma Delete"