Sv: [NOVICE] Grafikkort

Sune Fischer <sslug@sslug> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sslug@sslug
> Har du kørt Xconfigurator (som root)?
> Man plejer at kunne sætte nogle parametre selv, i
> hvert fald for skærmen, og der er en laaang liste med
> grafikkort drivere.
>
> -Sune

Er prøvet!

Problemet er at den prober og finder det rigtige kort, men det eneste der så
virker når jeg prøver indstillinger er 640x480 i 8bit. ØV!

Jeg har desuden prøvet at få kortet til at køre med XF86_SVGA istedet for
XF86_S3, efter inspiration fra Xfree86.org, men det spillede heller ikke
rigtigt., men det tror jeg måske nok er fordi jeg ikke ved hvad jeg skal
ændre i XF86config, og hvis jeg kører et af Xconfigurator ændrer den bare
til den gamle x-server.

--
./mvh Christian Jul Jensen