Re: [NOVICE] Komma i StarOffice

On Wed, Jul 19, 2000 at 15:16:55 +0200, Mogens Jæger wrote:
> Hej Frank

> Jeg eksperimenterede lidt mere, og nåede frem til, at linien:
> xmodmap -e "keycode 91 = comma Delete"
> skrevet og udført i en konsol, løser mit problem, men hvordan får jeg det
> 'automatiseret'?
> Jeg har prøvet at sætte linien ind i ~/.Xdefaults - uden resultat

Sæt det i ~/.Xmodmap :

keycode  91 = comma KP_Delete KP_Delete comma

De fleste X opsætninger checker om ~/.Xmodmap findes og
kører i så fald xmodmap på denne.

Ellers må man checke hvordan X bliver startet på sit system og
evt. finde ud af hvilke filer der kaldes undervejs.

Måske ~/.xinitrc eller ~/.xsession kan anvendes til at tilføje
"shell kommandoer til X":

 xmodmap -e "keycode 91 = comma Delete"