Re: [NOVICE] Apache?

> Til gengæld er jeg løbet ind i et andet problem (det vil ingen ende ta').
> Efter at have installeret Mandrake kan jeg ikke logge på som "root". Jeg
kan
> godt logge på som den bruger jeg definerede i installationen, men root
siger
> bare "Login incorrect". Og det er ikke fordi jeg har glemt mit password.
Jeg
> har prøvet at geninstallere, men det samme sker. Jeg synes også at jeg har
> været ude for det med Hed Hat distributionen. Hvordan kan det være?

Det er en sikkerhedsfeature. Det er noget med at man kan vælge
sikkerhedsniveau under installationen, og der er nogle af dem (husker ikke
hvilke - men det står det, når du vælger), der resulterer i at du ikke kan
logge direkte ind som root.

Du er vel klar over at du kan skifte til root, når du er logget ind som
almindelig bruger vha. "su -"?

Med venlig hilsen
Henrik Olesen
Blue Sky