Re: [NOVICE] shared libraries - hvor og hvordan?

In <sslug@sslug> Atte Andre Jensen <sslug@sslug> writes:

>Mit system (fx  GnoRPM) kan ikke finde filen libpisock.so.3, selvom den
>ligger i /usr/local/lib/. Hvis jeg kører det program (Jpilot = sync
>Palm/Linux) som har brug for filen faar jeg "error in loading shared
>libraries: libpisock.so.3: cannot open shared object file: No such file
>or directory". Hvor skal filen ligge for at blive fundet af systemet???

I et directory der er nævnt i /etc/ld.so.conf . Kig efter om
/usr/local/lib står nævnt i den fil, og hvis ikke så tilføjer du bare
en linie hvor der står

/usr/local/lib

Kør /sbin/ldconfig, og så skulle det virke.
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."