Sv: [NOVICE] Problem med nyoprettet bruger

Mogens Jæger svarede:

Du skal først slette de 'gamle' brugere, med:
userdel -r 'her kommer deres navn'
hvis det ikke lykkes skal du i filerne /etc/passwd og /etc/group fjerne alt
der vedrører brugerne, hvorefter du (evt. via mc) sletter brugerne fra dit
/home dir.
I DrakConf vælger du 'Bruger tilføjelser'. Jeg ved ikke hvorfor det ikke
virker ved mig, men den gode gamle 'tekst' metode virker:
For hver bruger skriver du først:
adduser aaaaaa <ENTER>
passwd aaaaaa <ENTER>
hvorefter du bliver prompted for password to gange.
Du skulle nu kunne logge ud af root, og på som bruger. Når du logger på som
root, har du mulighed for at ændre ikonerne i login, via KDE
kontrolcenteret.
God fornøjelse
Mogens Jæger

S & L O'Neill <sslug@sslug> skrev i en