At lave en ny startdiskette

Jeg ville lave en ny startdiskette:
(Som root:)
Først lavede jeg rdev  -h   for at specificere min rootdevice.

Så  lavede jeg rdev /boot/linuz  om til den korrekte sti (/dev/hda2 tror
jeg det var)

Så checkede jeg at rdev -h at den nu var på det korrekte sted, og det
var den.

Så skulle jeg formattere min disk med fdformat . Det ville den ikke.

Så brugte jeg setfdprm hvor jeg lavede denne (hjemmelavede?) kommando:
setfdprm /dev/fd0 1400/1400  (1400 da det er en 1.4 MB floppy) Det
lykkedes - ingen errorcodes.

Så ville jeg kopiere med kommandoen:  dd if=/boot/vmlinuz of=/dev/fd0
bs=8192

Linux skriver : 79+1 records in  79+1 records out.

Jeg lader floppy'en sidde i og rebooter. Linux siger efter nogen tid
midt i bootningen: kernel panic ( og så vist nok noget med at den ikke
kan finde et eller andet - kan desværre ikke huske det og fik det ikke
skrevet ned)

Jeg (re)booter så med min gamle floppy og det går fint.
Kan nogen hjælpe mig finde den (de) fejl jeg har lavet?
MVH Gunner