Sv: Sv: [NOVICE] At lave en ny startdiskette

> Måske det er /dev/fd0u1440 eller /dev/fd0h1440 eller noget i den
> stil, idet typen ikke kan ses af /dev/fd0 .

Det var /dev/fd0H1440 :-)

> root-device skal være der hvor din linux root-partition er (/).
>
> Er / mountet på /dev/hda2 eller /dev/hdc5 ?

mount siger "/dev/hdc5"

(jeg havde misforstået rdev -h kommandoen - troede at den viste hvor mit
eget root lå - men det var bare et eks .)

Derefter lavede jeg "rdev /boot/linuz /dev/hdc5"
kopierede  (dd if=/boot/linuz of=/dev/fd0 bs=8192 ) til floppyen (som nu
VAR formatteret)
rebootede og den startede fint :-))
Tak for hjælpen.
mvh Gunner