Re: [NOVICE] mail script

Frank Damgaard wrote:

> Kan laves sikkert med simple scripts,
> se f.eks. http://www.sslug.dk/artikler/ppp-info
> for lidt info om hvordan pppd kaldes.

> Kald fetchmail/sendmail fra ip-up scripts,
> ofte i /etc/ppp/ip-up
> Redhat kalder fra disse ip-up.local som skal anvendes.
>
> --
> mvh Frank Damgaard  | http://home3.inet.tele.dk/frda/

Det ser meget klogt ud, og det kan da osse være at jeg blir' nødt til at
configurere om, men jeg mener bare jeg er saa tæt paa IMHO. Jeg kan
oprette forbindelse ved at skrive "wvdial 12move". Godtnok kommer jeg
ikke ud af kaldet igen. Hvis jeg saa aabner en anden terminal og skriver
"sendmail -q -v" og "fetchmail" bliver post sendt og hentet. Saa kan jeg
afslutte forbindelsen ved at ctrl-c'e i den første terminal og alt er
vel. Jeg kunne bare godt tænke mig at dette blev gjort i ét hug fra ét
script. Kan det virkelig ikke lade sig gøre paa en super-smart maade???

Atte