Re: [NOVICE] sudo / pppd

In <sslug@sslug> Niels Kolloff <sslug@sslug> writes:

>Når jeg prøver at komme på nettet som "normal" user via sudo kommer der
>følgende fejl meddelse i /var/log/messages:

>Jul 24 13:48:00 alpha pppd[845]: pppd 2.3.10 started by root, uid 0
>Jul 24 13:48:01 alpha pppd[845]: Connect script failed

>Det virker fint når jeg prøver som root

Lyder som om dit connect-script ikke sætter PATH så det kan finde
f.eks. "chat" programmet. Når du kører som root er PATH normalt sat
til at inkludere /sbin og /usr/sbin (hvor chat programmet er
placeret), mens almindelige brugeres PATH (som sudo-kørte programmer
arver) ikke inkluderer disse directories.

Prøv at tilføje
  PATH=/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin
i starten af dit connect script.

--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."