Re: [NOVICE] sudo / pppd

Niels Kolloff <sslug@sslug> writes:

> Er det ikke et brist i sikkerheden ved at give en almindelig bruger adgang til
> De nævnte directories??

PATH har ikke noget med hvem der har adgang til hvad at gøre. Det
eneste PATH gør er at give folk *lettere* adgang til hvisse komandoer.

Der er ikke noget der hindre folk i at skrive /sbin/foo

Iøvrigt ligger der mange ting i /sbin og /usr/sbin der også er
brugbare for brugere. Jeg bruger ofte værktøjerne til
netværksfejlfinding, selvom de ofte bliver lagt i /sbin og /usr/sbin.

--
Peter