Opsætning af micro netværk

Hello Tux People
Jeg har en drøm om at koble min bærbar win98 maskine til min Linux computer i
netværk. For at have fælles printe, komme på nettet og e-maile
osv. Jeg har læst sslug-bogen, O,Reilly "Running Linux og Linux (teori og
praksis) Jeg bilder mig ind jeg har en idé om hvad det drejer sig om og hvordan
teknikken  bag et netværk fungere. Men jeg har har svært ved at finde udaf
hvordan jeg begynder. I hvilken række følge er det en god idé at gøre de
forskellige konfigurationer? Findes der en kogebog om opsætning af et lille
netværk? Jeg har set at Frank har skrevet en lille guide, men som jeg kan
forstå kun gællder til Derbian? Jeg køre Mandrake 7.0
Jeg forstiller mig at jeg skal sætte mig ind i:
Samba
DNS/bind
Router
Gateway
osv.
Men hvor skal jeg dog starte? Hvad skal jeg første få til at virke?

--
Stud.Polyt
Niels Bjørn Kolloff