Re: [NOVICE] Opsætning af micro netværk

On Tue, Jul 25, 2000 at 12:46:20 +0200, Niels Kolloff wrote:

> forskellige konfigurationer? Findes der en kogebog om opsætning af et lille
> netværk? Jeg har set at Frank har skrevet en lille guide, men som jeg kan
> forstå kun gællder til Derbian? Jeg køre Mandrake 7.0

Det er generel og ikke specielt til en given distribution,
undtagen det er en syg distribution der ødelægger standarderne
i unix.... (men dnsbind.shtml burde virke til de fleste jeg har set)

> Jeg forstiller mig at jeg skal sætte mig ind i:

> Samba
Det er dog relativt uafhængig af resten, og er meste beregnet
på windows clients.

> DNS/bind
Det er nameserver.

> Router
> Gateway

Disse to er vel en del af IP-masquerading/firewall i kernen
og i 2.2.x er det ipfwadm der bla. anvendes.
Se http://www.sslug.dk/sikkerhed/ for eksempel

> osv.
> Men hvor skal jeg dog starte? Hvad skal jeg første få til at virke?

En service ad gangen. Det meste er relativt uafhængig af hinananden
og kan genstartes uden boot. (hvis man ved hvordan)