Re: [NOVICE] Samba.Conf drilller

Hej du oprettet en maskinkonto i passwd?

Ellers skal du gøre følgende:

forudsætning: Redhat linux, samba 2.x, win 95 osr2, win98/se, win nt
3.5x/4.0

åbn /etc/passwd i vi/pico/jed etc, og tilføj følgende:

    win_navn$:*:801:800:WS #1:/dev/null:/bin/false ; gøres for hver windows
arbejdsstation.

    bemærk win_navn er det navn du har givet windowsmaskinen i
kontrolpanel/netværk/identifikation/computernavn.

kør smbpasswd:

    smbpasswd -a -m win_navn ; bemærk ingen dollortegn ($).

herefter skal du i smb.conf skrive følgende:

    domain logons = yes
    encrypt passwords = yes
    smb passwd file = /etc/smbpasswd

Mvh