Re: [NOVICE] Opsætning af micro netværk

Tak for respons
Med stor fare for at blive skældt ud, vover jeg pelsen og kommer med et
spørgsmål omkring MS Windows :-o !

> 1. Du skal have installeret netværk på din computere - begge to...
> 2. Du skal læse lidt omkring opsætning af route tabellen for at de to
> maskiner
> kan snakke sammen.

Jeg har tildelt mine linux maskine, som skal være server, ip 192.168.100.0
Det går fint med at ping "sig selv" (ping -r 192.168.100.0)
Men jeg for ikke noget respons fra min win98 laptop når jeg prøver at pinge den.
Jeg har tildelt den ip 192.168.100.10
Mit spørgsmål handler mest om hvor man tildeler sin win98 comp. et ip nummer
for jeg må have gjordt noget galt.

Mvh.
Niels