Re[2]: [NOVICE] Opsætning af micro netværk

Hej Niels,

NK> Jeg har tildelt mine linux maskine, som skal være server, ip 192.168.100.0
NK> Det går fint med at ping "sig selv" (ping -r 192.168.100.0)
NK> Men jeg for ikke noget respons fra min win98 laptop når jeg prøver at pinge den.
NK> Jeg har tildelt den ip 192.168.100.10

din linux server ip adresse er lidt fy fy! - jeg har lavet et lille
cut and paste fra en howto:

192.168.0.1 is usually the internal gateway or Linux MASQ machine to get
out to the external network. Please note that 192.168.0.0 and
192.168.0.255 are the Network and Broadcast address respectively
(these addresses are RESERVED). Avoid using these addresses on your
machines or your network will not work properly.

Det er fra IP-MASQUERADE howtoen - men det er ligemeget, det
essentielle her, er at du ikke skal bruge ip adresser der ender paa .0
eller .255 :)

Proev igen!

'Martin