WinNt og linux

Okay .. det lykkedes mig - på trods af en ikke særlig samarbejdsvillig Linux
F-T-A-V - at installere linux på min sekundære harddisk og det kører i og
for sig osse fint. Nu er det bare at jeg ikke gider tage en kopi af mit 7 GB
store ftp-dir og kopiere over på linuxbassen men gerne vil have adgang til
disse filer fra min linux. Er dette overhovedet muligt? Filerne ligger på
mit d-drev som er en partition på min primære disk der er NTFS formateret.
Det må da efterhånden kunne lade sig gøre så længe at filformaterne er
"globale" formater så som .jpg, .gif osv.osv ...

Med venlig hilsen

Gitte Wange Jensen
Kettegård Allé 70, vær. 3122
2650 Hvidovre