Re: [NOVICE] WinNt og linux

Den Fri, 28 Jul 2000 skrev du:

> Gitte skrev at hun havde installeret Linux på en sekundær disk, så
> NT filerne ligger nok på en partition på /dev/hda.
>
> Formentlig skal hun derfor bruge "/dev/hda1" (svarer til NT's C:
> drev) i stedet.

Jepper de ligger i hvert fald på hda men nummer aner jeg intet om.

> Et andet potentielt problem er, at ntfs driveren vist ikke følger
> med ret mange distributioner som default. Den er i al fald ikke
> enabled i min red hat 6.2 kerne.

Jepper jeg kører osse redhat 6.2 (lækker btw. i forhold til 6.1'eren) og nej
jeg prøeved at finde ntfs support igår og det er der ikke...

> Så hvis Gitte har brugt NTFS til sine NT filer, skal hun nok have
> fat i kerne-sourcen og lave en ny kerne med support for NTFS. Og
> husk så lige at det kun er read-only support, da Microsoft ikke
> vil ud med specs for filsystemet.

NY KERNE??!?!!?
Hvorfor lyder de to ord bare så onde og hårde?
Altså .. jeg aner nada om hvad en ny kerne helt præcist indebærer og hvordan
man skaffer sig sådan en ...

Hilsen Gitte

This mail was sent from my Linux wonder .... if you ever get a mail containing
junk from me you wil FOR SURE know that I am drunk and booted the wrong system
:-)