Re: [NOVICE] WinNt og linux

Hej gitte

Gitte Wange wrote:
[ Snip ]

> Jepper de ligger i hvert fald på hda men nummer aner jeg intet om.

I en xterminal Skriver du [ fdisk /dev/hda -l ]

Du får da en udskrift af partitoneringen af /dev/hda eks:

sslug@sslug /home/Svend]# fdisk /dev/sda -l

Disk /dev/sda: 64 heads, 32 sectors, 317 cylinders
Units = cylinders of 2048 * 512 bytes

   Device Boot    Start       End    Blocks   Id  System
/dev/sda1             1         1      1008    a  OS/2 Boot Manager
/dev/sda2   *         2        76     76800    6  FAT16
/dev/sda3            77       317    246784    5  Extended
/dev/sda5            77       317    246768    6  FAT16
sslug@sslug /home/Svend]#
Eks SLUT.

Lad dig ikke forvirre af at jeg bruger scsi.
jeg : /dev/sda
Du: /dev/hda

> Jepper jeg kører osse redhat 6.2 (lækker btw. i forhold til 6.1'eren) og nej
> jeg prøeved at finde ntfs support igår og det er der ikke...

I et terminalvindue skriv:  [ man  fs ] du får da en manual side  over
filesystems!

Hilsen Gitte

> This mail was sent from my Linux wonder .... if you ever get a mail containing
> junk from me you wil FOR SURE know that I am drunk and booted the wrong system
> :-)  tillykke  Gitte

Du skriver i en didligere mail
"""
Anyways .. der er mange fejl i FRIHEDEN T-A-V i de forskellige "skærmdumps"
... bl.a. en beskrivelse af hvordan man med dd kopiere de første 512 bytes
ned på en diskette. Der mangler lige et ret så betydeligt argument, nemlig
count. Har du ikke count med tager den en kopi af HELE din HD....smart ?
Not!

"""

Jeg kan ikke finde fejlen, ud fra din beskrivelse.

Skriv til   [ sslug-bog ]  <sslug@sslug> og beskriv det afsnit
fejlene findes i inden søndag, de bliver så rettet i neste udgave .

Hilsen (-;>/