Re: [NOVICE] Guide til PHP & Apache

In <sslug@sslug> David List <sslug@sslug> writes:

>Er der ikke en, der har en henvisning til en guide til opsaetning af
>PHP4 med Apache, som er tidssvarende?

Jeg ved ikke hvilken Linux-distro du bruger, men jeg har svært
ved at forestille mig en distro, der ikke indbefatter Apache+PHP
som standard. Så hvorfor ikke bare bruge det, der formentlig
følger med?

I øvrigt er det beskrevet i README.configure som følger med din
Apache source.

Nå, men ... den måde jeg gør det på når jeg skal have Apache og
PHP op at køre på min Solaris box må kunne bruges nogenlunde
uændret. Først build'er jeg Apache med DSO support, så den kan
loade ekstra moduler.

cd apache_1.3.29
./configure --with-layout=Apache --enable-shared=max --enable-module=most --enable-rule=SHARED_CORE
make
make install

Det installerer Apache i /usr/local/apache

Dernæst PHP:

./configure --with-apxs=/usr/local/apache/bin/apxs --without-mysql
make
make install

Så skal der disse linier i httpd.conf:

LoadModule php4_module   /usr/local/apache/libexec/libphp4.so
AddModule mod_php4.c
AddType application/x-httpd-php .php

Henrik
--