QT3.1+

Jeg håber at en eller flere kan hjælpe mig med at forstå eller finde en
løsning til mit problem. jeg køre RedHat 8.0 og har QT3.0.5.Jeg skal Bruge en ny QT3.1.x eller mere pga et Program skal bruge den. Men
da jeg køre redhat8 kan jeg ikke dette da qt3.1x skal bruge en nyrrere
Xfree som ikke findes til 8.0 men kun til redhat 9.0+så jeg vil høre hvorfor er der rpms som ikke findes til de gamle men kun
de nyre da det er linux og det hele skulle da kunne blive opdated til de
nyeste u anset hvad for distro man bruger eller er jeg helt ude og skide
her???hvis man kan update min RH8 til en ny hvordan gøre jeg det osv?
Jeg håber jeg kan få lidt hjælp og ikke blive flamed fordi jeg er en n00b
for det er jeg :-()
Jess