Re: [NOVICE] Mandrake 9.1 opstart problemer

Tak for hjælpen. Jeg har nu fået løst problemet.

Dit rooot pw vil ikke 'expire' og du har ikke rodet med
grafik/skærmopsætning, siden der ikke er grafik mere ?, prøv med en sikke
indstilling af grafik.

Jeg er nu ret sikker på at mit root pw var expired, for da jeg prøvede at boote op fra mandrake cd'en for at køre rescue, skrev den at mit root pw var expired. Det var dog ikke det der var problemet, men som du rigtigt skrev, noget med grafikken. Jeg fik følgende fejl når jeg prøvede at køre "startx": execve fail for /etc/X11/X (errno 2)

Men efter jeg slettede filen @X og oprettede den igen (ved ikke om
dette var nødvendigt), samt afviklede xdrake løste det problemet.

Med venlig hilsen
Martin